Κακά τα ψέματα το κρυφό όνειρο των απανταχού downhill-άδων, motocross-άδων και ότι καταλήγει σε -άδων και προϋποθέτει αδρεναλίνη και πρόσβαση σε μέρη που δεν πλησιάζουν οι normal άνθρωποι, είναι ένα pick-up.
Ίσως φταίει και το marketing που μας βομβαρδίζει καθημερινά με εικόνες από αμερικανάκια με τεράστια αγροτικά πολλών κυβικών, φορτωμένα με πανάκριβα ποδήλατα ή μηχανές και μια ξανθιά με bikini να συμπληρώνει την εικόνα με στήθος αναλόγου των κυβικών του εργαλείου.
This is Greece μεγάλε... ξύπνα, γιατί μετά βίας αντέχεις να χρηματοδοτείς το δίτροχο φετίχ σου. Παρόλα αυτά είναι γνωστό σε όλους τους χωμάτινους ''κύκλους'' ότι για να κάνεις σωστά την δουλειά σου χρειάζεσαι ρόδα. Άλλωστε θυμάμαι κανένα να έκανε uplift περπατώντας, χωρίς αυτοκίνητο, εκτός από κάποιες σπάνιες περιπτώσεις απελπισίας που έχουμε ζήσει όλοι ή να πήγε στο Αργος καβάλα στο 450. Εάν δε κάποιος γνωστός σας εξυπηρέτησε κάποια στιγμή παραχωρώντας σας το αγροτικό του, τότε καταλάβατε την γλύκα της καρότσας.
Πάνω κάτω οι επιλογές σε οχήματα αγροτικού τύπου στη Ελλάδα είναι standard και εμείς ξεκινήσαμε τις δοκιμές για το πιο κατάλληλο με το VW Amarok.
Eμφάνιση.
Δεν θα το κρύψουμε, με το που είδαμε το Amarok για πρώτη φορά μπροστά μας ψαρώσαμε. Μπορεί να έχει κατασκευαστεί με ευρωπαϊκά πρότυπα σαν σημείο αναφοράς, αλλά θυμίζει ''αμερικάνο'' όπου το μέγεθος του σε συνδυασμό με την επιθετική σχεδίαση της μάσκας και των φωτιστικών σωμάτων δημιουργούν ένα σύνολο το οποίο απέχει πολύ από ένα απλό επαγγελματικό.
Εσωτερικό.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί όπως και το δέσιμο μεταξύ τους συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός ''κλίματος'' ποιότητας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου στο οποίο βέβαιο κυρίαρχο ρόλο έχει η λειτουργικότητα.
Παντού υπάρχουν τεράστιοι αποθηκευτικοί χώροι τόσο μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων όσο και πάνω στο ταμπλό, ενώ και ο ''τεμπέλης'' είναι τεραστίων διαστάσεων.
Τα καθίσματα είναι αρκετά αναπαυτικά, ενώ η θέση οδήγησης σε συνδυασμό με τον όγκο της καμπίνας μας έδωσαν την εντύπωση ότι βρισκόμασταν στο εσωτερικό ενός πολυτελούς suv.
Τα πράγματα είναι ολίγων πιο στριμόκολα στις πίσω θέσεις χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Amarok δεν θα μεταφέρει όλη την παρέα παντού. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι πίσω κάθονται 2 άτομα.
Κινητήρας.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε ''φορούσε'' τον κινητήρα turbo diesel των 2000 κυβικών και απόδοσης 140 αλόγων τα οποία φάνηκαν λίγα για τα κιλά του οχήματος. Το λίγο βέβαια είναι πάντα σχετικό αφού θα εξυπηρετήσει άνετα τον επαγγελματία αλλά όχι τον λίγο πιο θερμόαιμο.
Στην εθνική το Amarok έκανε άνετο ταξίδι αρκετά οικονομικά δεδομένου του diesel κινητήρα χωρίς βέβαια να ενθουσιάσει τους λίγο πιο απαιτητικούς.
Για εκείνους που θέλουν λίγο περισσότερο γκάζι και δύναμη στη ζωή τους υπάρχει πάντα και η έκδοση του bi turbo κινητήρα με απόδοση 180 ίππων o οποίος κάνει σίγουρα πιο ανάλαφρο το βαρύ αμάξωμα του Αmarok.
Τον κινητήρα συμπληρώνει το 8-άρι αυτόματο σασμάν το οποίο την κάνει καλά τη δουλειά χωρίς να είναι ότι πιο smooth υπάρχει στην αγορά, ενώ μια μικρή καθυστέρηση στο κατέβασμα των σχέσεων και μια απότομη εκκίνηση είναι υπαρκτά.
Aναρτήσεις.
Mην περιμένετε fox αναρτήσεις, kashima coating και μπιχλιμπίδια. Εδώ το μενού περιλαμβάνει ανάρτηση μπροστά και σούστα πίσω, αφού το αυτοκίνητο απευθύνετε κυρίως σε επαγγελματίες οι οποίοι θα το φορτώσουν και δεν εννοούμε με ποδήλατα... Αυτό δεν σημαίνει ότι το Amarok δεν κινείται άνετα τόσο εντός αλλά και εκτός δρόμου πάντα μέσα σε λογικά πλαίσια αφού αν θέλουμε να κάνουμε παραπάνω πράγματα στο χώμα θα πρέπει να βάλουμε και άλλο το χέρι στην τσέπη για αξεσουάρ λάστιχα κτλ.
Μιας και φτάσαμε στα λάστιχα ας κάνουμε και το παράπονό μας για τα λάστιχα τα οποία μας έβγαλαν την πίστη από την πρώτη βόλτα.
Μεγάλο φάουλ να εξοπλιστεί αυτό το αυτοκίνητο με αυτά τα λάστιχα, τα οποία δεν αντέχουν σχεδόν καθόλου την εκτός δρόμου χρήση και όταν λέμε εκτός δρόμου εννοούμε βόλτα σε χωματόδρομο του Υμηττού όπου καταλήξαμε να αλλάζουμε λάστιχο 3 τα ξημερώματα.
Καρότσα.
Φτάσαμε αισίως στο καλύτερο τμήμα του Amarok, που είναι η καρότσα, το μέγεθος της οποίας είναι πάνω κάτω ίδιο με των υπολοίπων επαγγελματικών που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.
Το ποδήλατο δεν θα το πάρει ''ευθεία'' παρά μόνο κατεβάζοντας το tailgate η χρησιμοποιώντας κάποιο tailgate pad με το οποίο μπορούμε να μεταφέρουμε άνετα 3 με 4 ποδήλατα. Φυσικά η καρότσα μπορεί να χωρέσει ότι άλλο μπορούμε να φανταστούμε... και άλλα τόσα ενώ με τα κατάλληλα αξεσουάρ θα ικανοποιήσει τους πάντες.
+ look, μέγεθος, ποιότητα κατασκευής, χώροι, κατανάλωση
-δύναμη, λάστιχα βασικού εξοπλισμού, το σασμάν παίρνει βελτίωση, ακριβό