Αυτά είναι τα λόγια ενός επιτυχημένου και δημιουργικού ανθρώπου, ο οποίος μιλάει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αποκλειστικά στο Core.
Ο Danny Schneider ήταν ένας από τους πρωτοπόρους αθλητές στην FMX σκηνή της Ελβετίας. Η καριέρα του στο freestyle motocross τελείωσε μετά από ένα πολύ σοβαρό ατύχημα, για το οποίο μας μιλάει παρακάτω στην συνέντευξη.
Το 2002 ξεκίνησε να κατασκευάζει μηχανές chopper στο γκαράζ του το οποίο σήμερα έχει εξελιχθεί σε εταιρία, και είναι η H9 Choppers (HardNine Choppers) και βρίσκεται στην Ελβετία.
Οι δύο πιο ξεχωριστές κατασκευές του είναι η Triumph 5s χρονολογίας 1942 και η D'MX.
Triumph 5s.
D'MX.
Πάνω από 21 διεθνή περιοδικά με θέμα τις μηχανές αναφέρθηκαν στην απερίγραπτη μηχανή D'MX του Danny.
Άρχισαν να τον προσκαλούν σε επιδείξεις χειροποίητων μοτοσικλετών, όπως την "AMD World Championship of Bike Building" στην οποία έχει βρεθεί στην 3η θέση της κατηγορίας Harley όπως και στον διαγωνισμό "Artistry of Iron Master builders Championship".
Επίσης ήταν ο πρώτος Ευρωπαίος κατασκευαστής που εμφανίστηκε στο "Yokohama Mooneyes Show" σαν special guest.
Είσαι από τους πρωτοπόρους αθλητές στην Ελβετική FMX σκηνή. Εδώ και πολλά χρόνια έχεις σταματήσει να συμμετέχεις σε αγώνες. Γιατί σταμάτησες; Πώς νιώθεις γι 'αυτό; Σου λείπει καθόλου;
Μου λείπει πολύ, ήταν η ζωή μου. Κάθε λεπτό και κάθε δεκάρα πήγαινε σε αυτό. Έπρεπε να πηγαίνουμε στην Γαλλία γιατί μόνο εκεί είχαν πρωτοποριακές ράμπες...
Θυμάμαι όταν πήγαμε στη Red Bull και τους ζητήσαμε να μας χορηγήσουν, η απάντηση τους ήταν πως ποτέ δεν θα υποστηρίξουμε τα Motorsports! Kαι τώρα το κάνουν!
Έσπασα τον αστράγαλό μου 18 φορές και έπρεπε να σταματήσω την καριέρα μου από τη μία μέρα στην άλλη, κάτι το οποίο μου ήταν πολύ δύσκολο, όμως κατέληξε σε κάτι καλό γιατί εξαιτίας αυτού του ατυχήματος άρχισα να κατασκευάζω μηχανές.
Πως ήταν η FMX σκηνή τότε; Ποια είναι η γνώμη σου για το FMX σήμερα; Ποιες οι διαφορές μεταξύ της προπόνησης των αθλητών, τα κόλπα, τα contests...
Τότε ήταν η αρχή και έτσι το ρίσκο ήταν χαμηλό. Σπάσαμε σχεδόν κάθε οστό, αλλά κανείς δεν πέθαινε.
Οι αποστάσεις ήταν μικρότερες και οι ράμπες πιο flat. Εννοώ πως όταν σκάγαμε το superman ήταν ήδη πολύ σκληρό...
Το επίπεδο τώρα αυξάνεται πιο γρήγορα απ' ότι στο παρελθόν. Στις μέρες μας πρέπει να είσαι αθλητής, πρέπει να προπονείσαι σκληρά, διότι αν δεν το κάνεις μπορεί να πεθάνεις.
Βλέπουμε ανθρώπους να πεθαίνουν σε FMX αγώνες σχεδόν κάθε χρόνο, το οποίο είναι λυπηρό, αλλά προφανώς είναι και το θλιβερό κομμάτι του παιχνιδιού.
Όσοι θέλουν να είναι στην κορυφή, πρέπει να ρισκάρουν τα πάντα...
Ξεκινώντας από το μηδέν άνοιξες ένα garage στο οποίο κατασκευάζεις τα δικά σου σχέδια, το οποίο εξελίχθηκε στην εταιρία H9 Choppers. Πες μας λίγα λόγια για το πώς ξεκίνησες...
Ξεκίνησα αγοράζοντας μια παλιά Harley. Τότε άρχισα να την προσαρμόζω όπως ήθελα, στη συνέχεια άρχισα να μαθαίνω την συγκόλληση του μετάλλου, πώς να δουλεύω τις λαμαρίνες, κλπ.
Είχε μεγάλη επιτυχία επειδή από την πρώτη μέρα που ξεκίνησα σχεδίαζα μοναδικές μηχανές και νομίζω πως ήταν και μία μοναδική περίπτωση και αυτό γιατί προήλθα από μία εντελώς διαφορετική σκηνή.
Ποια είναι η αγαπημένη σου μηχανή;
Καλή ερώτηση. Μου άρεσαν όλα! Η DMX έκανε θραύση σε όλο τον κόσμο, και έχω κερδίσει τα περισσότερα με αυτή, συν ότι έχει αντιγραφεί πάρα πολλές φορές.
Για μένα η Indian Scout του 1931 συνεχίζει να είναι ακόμη το καλύτερο build. Την είχα κατασκευάσει για μένα και τώρα η μηχανή ανήκει στον Yelawolf.
Πόσο καιρό χρειάζεσαι για να κατασκευάσεις μία τέτοια μηχανή; Από τι εμπνέεσαι;
Μου παίρνει συνήθως 4-8 μήνες, ανάλογα με το τι θέλω, δεν έχω έμπνευση, αν εμπνέεσαι από κάτι τότε αρχίζεις να αντιγράφεις και αυτό είναι κάτι που δεν θέλω. Εξακολουθώ να είμαι σε θέση να κατασκευάζω μοναδικά κομμάτια.
Ετοιμάζεις κάποια καινούρια μηχανή για να παρουσιάσεις στους διαγωνισμούς που παίρνεις μέρος: "AMD World Championship of Bike Building" & "Artistry of Iron Master builders Championship";
Έχω σιχαθεί όλα αυτά τα show, γιατί δεν είναι τόσο αληθινά όσο θα έπρεπε να είναι. Δεν θα αναφέρω κάτι προς το παρών, θα δημιουργήσω κάτι καινούριο και ίσως επιστρέψω σε ένα από αυτά τα show με μία μικρή έκπληξη! :)
Απολαμβάνεις τα ταξίδια με chopper;
Φυσικά, είναι ωραίο να ταξιδεύεις τον κόσμο, ήμουν καλεσμένος σχεδόν σε κάθε μεγάλη επίδειξη.
Αυτό βέβαια δεν είναι και τόσο υγιή, να ακούς όλη την ώρα πόσο cool είσαι γιατί έτσι αρχίζεις να το πιστεύεις, κάτι το οποίο δεν είναι καλό, και για αυτό το λόγο επέστρεψα στο μαγαζί μου και δούλευα. Παρέμεινα ταπεινός, είναι πολύ πιο σημαντικό για μένα, από το να είμαι superstar.
Θα ήθελες να προσθέσεις κάτι;
Ναι. Θα ακουστεί ανόητο, αλλά ακολουθήστε τα όνειρά σας, δουλέψτε σκληρά και πιστέψτε στον εαυτό σας, τότε θα καταφέρετε τα πάντα...