COREfit.

Search Our Site

Παράλειψη πρωινού σημαίνει απώλεια πολύτιμων θρεπτικών συστατικών

Μια ανάλυση για περισσότερους από 30.000 Αμερικανούς έδειξε ότι η παράλειψη του πρωινού -και άρα η έλλειψη ασβεστίου από το γάλα, της βιταμίνης C και άλλων βιταμινών από τα φρούτα και τα εμπλουτισμένα δημητριακά- πιθανώς αφήνουν τους ενήλικες χωρίς πολλά θρεπτικά συστατικά για ολόκληρη την ημέρα.

«Αυτό που βλέπουμε είναι ότι εάν δεν τρώτε τα τρόφιμα που καταναλώνονται συνήθως στο πρωινό, έχετε την τάση να μην τα τρώτε στο υπόλοιπο της ημέρας», δήλωσε ο Christopher Taylor, καθηγητής ιατρικής διαιτολογίας στο Κολέγιο Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο και ανώτερος συγγραφέας της μελέτης.

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες διατροφικές οδηγίες του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ, το ασβέστιο, το κάλιο, οι φυτικές ίνες και η βιταμίνη D θεωρούνται "διατροφικά συστατικά που απασχολούν τη δημόσια υγεία" για τον γενικό πληθυσμό των ΗΠΑ -καθώς και ο σίδηρος για τις έγκυες γυναίκες. Οι ελλείψεις αυτών των θρεπτικών συστατικών σχετίζονται με προβλήματα υγείας.

Οι περισσότερες έρευνες που σχετίζονται με το πρωινό έχουν επικεντρωθεί στις επιπτώσεις του χαμένου πρωινού στα παιδιά στο σχολείο, το οποίο περιλαμβάνει δυσκολία εστίασης και συμπεριφορικά προβλήματα. Προς τους ενήλικες το μήνυμα είναι ότι το πρωινό είναι σημαντικό.

Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε δεδομένα από την Εθνική Έρευνα Εξέτασης Υγείας και Διατροφής (NHANES), η οποία συλλέγει πληροφορίες για την υγεία σε ένα εθνικό αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 5.000 ατόμων κάθε χρόνο μέσω συνεντεύξεων, εργαστηριακών εξετάσεων και φυσικών εξετάσεων. Το δείγμα περιελάμβανε 30.889 ενήλικες ηλικίας 19 ετών και άνω που είχαν συμμετάσχει στην έρευνα μεταξύ 2005 και 2016.

Σε αυτό το δείγμα, το 15,2% των συμμετεχόντων, ή 4.924 ενήλικες, ανέφεραν παράλειψη πρωινού. Αυτοί που παρέλειψαν το πρωινό είχαν λιγότερες βιταμίνες και μέταλλα από ό, τι τα άτομα που είχαν φάει πρωινό. Οι διαφορές ήταν πιο έντονες για το φολικό οξύ, το ασβέστιο, τον σίδηρο και τις βιταμίνες A, B1, B2, B3, C και D.

Επίσης, αυτοί που παρέλειψαν το πρωινό ήταν πιο πιθανό είχαν την τάση να καταναλώνουν περισσότερα πρόσθετα σάκχαρα, υδατάνθρακες και λιπαρά κατά τη διάρκεια της ημέρας, εν μέρει λόγω των περισσότερων σνακ που κατανάλωναν.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο Proceedings of the Nutrition Society. 

Ζήσης Ψάλλας

 

facebookr icon newtwitter icon newinstagram0icon new