COREfit.

Search Our Site

Ακολούθησε αυτά τα 10 βήματα και γίνε fit ψυχή τε και σώματι

Ο όρος "fitness" είναι γνωστός σε ό, τι αφορά τη σωματική υγεία και ευεξία. Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι χρησιμοποιείται ακόμα και για να προσδιορίσει την πνευματική και ψυχική κατάσταση του ατόμου.

 

Γράφει η Psycore

 

Fit λοιπόν είναι κάποιος που έχει βρει εκείνη την ισορροπία που καθιστά και το σώμα σε καλή κατάσταση αλλά και το πνεύμα. Για άλλη μια φορά το ρητό «νους υγιής εν σώματι υγιεί» περιγράφει αυτή την ιδανική συνθήκη.


Ψυχολογικά fit θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι κάποιος που περιποιείται εξίσου με το σώμα του και το πνεύμα του. Δεν υπολείπεται ψυχικής ευεξίας. Με ποιον τρόπο μπορεί κάποιος να το κάνει αυτό;

 

Διάβασε 10 βήματα και ακολούθησέ τα:


1. Φροντίζει να τρώει τροφές που βοηθούν και ενδυναμώνουν τη λειτουργία του εγκεφάλου. Τα τελευταία χρόνια γίνονται πλήθος ερευνών για τις τροφές και τα στοιχεία εκείνα που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, ενισχύουν την μνήμη και αυξάνουν τις συνδέσεις μεταξύ εγκεφαλικών κυττάρων.


2. Αποφεύγει τις τροφές που του ρίχνουν την διάθεση. Μπορεί να μην το ξέρεις αλλά συχνά καταναλώνεις τροφές που σε ρίχνουν. Τέτοιες μπορεί να είναι η ζάχαρη, το αλκοόλ, μεγάλες ποσότητες καφεΐνης, τα πατατάκια, τα αναψυκτικά, η μαργαρίνη κλπ.


3. Αποφεύγει τις καταστάσεις εκείνες που τον βλάπτουν. Πέρα από τις βλαβερές τροφές, υπάρχουν και οι βλαβερές καταστάσεις. Συνθήκες υπερβολικού στρες ή στεναχώριας, πολύ απαιτητικά περιβάλλοντα ή άτομα που δεν μας ταιριάζουν, καλό είναι να αποφεύγονται. Δεν χρειάζεται να επιβαρύνουμε την καθημερινότητά μας με δραστηριότητες ή ανθρώπους με τους οποίους δεν νιώθουμε ευχάριστα.

 

4. Όταν δε μπορεί να αποφύγει τις δυσμενείς συνθήκες, βρίσκει τρόπους να μην επηρεάζεται. Συχνά η εργασία είναι ο χώρος και ο τόπος που το στρες χτυπά κόκκινο. Εξίσου συχνά μπορεί να ερχόμαστε σε επαφή με άτομα με τα οποία δεν ταιριάζουμε, νιώθουμε ότι μας καταπιέζουν κλπ. Όταν δεν μπορούμε να φύγουμε από αυτά τα περιβάλλοντα, καλό είναι να οριοθετούμε τις συμπεριφορές, και να μην τις εσωτερικεύουμε.


5. Βρίσκει δραστηριότητες που να τον κάνουν χαρούμενο. Η καθημερινότητα συχνά έχει τις δυσκολίες της αλλά μπορεί να έχει και τις χαρές της. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να βρίσκουμε εξισορροπητικές δραστηριότητες. Αν έχεις μια εργασία που σε πιέζει, τότε σίγουρα χρειάζεσαι ένα hobby που να σε χαλαρώνει.

 

adsdsaf.jpg


6. Δεν πετάει τα «σκουπίδια» του στους άλλους. Ακριβώς επειδή η ζωή μας έχει συχνά και τις ανηφόρες της, το να ξεσπάμε στους άλλους δε βοηθά ούτε εμάς να ξελαφρώσουμε, ούτε και τους γύρω μας να μας υποστηρίξουν όταν τους χρειαζόμαστε. Μπορείς να μιλήσεις γι' αυτό που σε δυσκολεύει, να αναζητήσεις βοήθεια ή παρηγοριά, χωρίς να δραματοποιείς, να υπερβάλλεις και να μην αναλαμβάνεις την ευθύνη του εαυτού σου.


7. Αναλαμβάνει την ευθύνη του εαυτού του. Οι περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν την αιτία αλλά και την λύση των προβλημάτων τους στους άλλους. Αυτό συχνά γίνεται ένας φαύλος κύκλος χωρίς σταματημό. Πράγματι συχνά μπορεί οι άλλοι να μας τραυματίζουν, να μας στεναχωρούν, να μας θυμώνουν, ή να μας κάνουν να περνάμε όμορφα και να το απαιτούμε ύστερα διαρκώς. Η ευθύνη όμως της ζωής μας, της καλοπέρασης μας, της υγείας μας είναι πάντα δική μας. Αν κάποιος μας στεναχώρησε πολύ, ας μη του το επιτρέψουμε ξανά.


8. Αγαπά τον εαυτό του. Είναι πολύ σημαντικό να δείχνουμε αγάπη στον εαυτό μας και να του φερόμαστε με φροντίδα και τρυφερότητα. Το να μάθουμε να το προσφέρουμε σε εμάς, ανοίγει σίγουρα τον δρόμο για να μάθουμε να το προσφέρουμε και στους ανθρώπους της ζωής μας.


9. Προσέχει το σώμα του. Ένας τρόπος είναι η διατροφή, άλλος είναι η άσκηση. Ιδανικά ο συνδυασμός. Δεν είναι ανάγκη να ξημεροβραδιάζεται κανείς στα γυμναστήρια. Η πεζοπορία, το τρέξιμο σε ένα κοντινό άλσος, η βόλτα με το σκύλο, ο χορός, η γιόγκα κλπ είναι τρόποι να ασκηθείς και να περάσεις και όμορφα.


10. Ασκεί το πνεύμα του. Ο εγκέφαλος είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο. Οι συνθήκες της ζωής μας, μερικές φορές μας καθιστούν ολίγον «φυτά». Οφείλεις να βρεις τρόπους να ενεργοποιηθείς. Φτάνει πια η πολύωρη έκθεση στην τηλεόραση. Υπάρχουν τόσα πράγματα που μπορείς να κάνεις. Πήγαινε θέατρο, σινεμά, άκου μουσική, διάβασε κάτι που σε ενδιαφέρει. Τροφή για τον εγκέφαλο δεν είναι μόνο τα καρύδια αλλά και ο προβληματισμός.

facebookr icon newtwitter icon newinstagram0icon new